Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza dł. 5,25 km. 

Odcinek ten stanowi fragment drogim ekspresowej S19 leżącej w korytarzu komunikacyjnym Via Carpatia. Zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego, w powiatach: strzyżowskim i brzozowskim, na terenie gmin Niebylec, obręb Jawornik oraz Lutcza. 

Początek inwestycji znajduje się w m. Jawornik km 33+254 – punkt styku z odcinkiem S19 węzeł Babica (bez węzła) – Jawornik. Koniec inwestycji zlokalizowany jest w miejscowości Lutcza km 38+448 – punkt styku z odcinkiem S19 Lutcza – Domaradz.

Zakres inwestycji

Planowana inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu dwujezdniowej drogi na całym projektowanym odcinku. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie w tym dwunawowy tunel pod górą Kamieniec, o długości około 2910 m oraz estakada. Wybudowane zostanie również Miejsce Obsługi Podróżnych MOP I Jawornik z rezerwą pod kategorie II na kierunku do Barwinka. W zakresie inwestycji jest także system zarządzania ruchem, infrastruktura techniczna związana i niezwiązana z drogą, niezbędne przebudowy kolizji istniejącej infrastruktury z projektowaną drogą, wyposażenie techniczne dróg, w przypadku potrzeby zabezpieczenie stwierdzonych na trasie osuwisk, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji inwestycji.  Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Data rozpoczęcia prac
Data: 13.11.2024
2. Kamień milowy nr 1 (14 miesięcy)
3. Kamień milowy nr 2 (33 miesięcy)
4. Kamień milowy nr 3 (41 miesięcy)
5. Kamień milowy nr 4 (6 miesięcy przed CnU)
6. Termin ukończenia prac
Data: 13.06.2031

Inwestycja obejmuje w szczególności:

Budowę drogi ekspresowej S19 o następujących parametrach:

  • Klasa techniczna – S,
  • Prędkość projektowa Vp – 100 km/h,
  • Liczba pasów ruchu – 2×2,
  • Szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
  • Szerokość opaski wewnętrznej – min 0,5m,
  • Szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m,
  • Szerokość pasa dzielącego – min 5,0 m wraz z opaskami,
  • Szerokość poboczy gruntowych – 0,75 m,
  • Skrajnia pionowa – 5,0 m,
  • Obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,
  • Budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej w szczególności tunel drogowy dwunawowy z wyposażeniem oraz dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
  • Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP I Jawornik,
  • Przebudowę / rozbudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
  • Budowę dodatkowych jezdni obsługujących przyległy teren,
  • Budowę dróg zapewniających obsługę tunelu i budynków technicznych,
  • Budowę lub / i przebudowę infrastruktury dla pieszych,
  • Budowę przejazdów i wjazdów awaryjnych,
  • Przebudowę tymczasowego łącznika stanowiącego połączenie drogi ekspresowej S19 z drogą krajową nr 19,
  • System odwodnienia terenu w tym urządzenia odwadniające korpus drogi: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne, 
  • Zbiorniki przeciwpożarowe,
  • Urządzenia ochrony środowiska w szczególności zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniow,e
  • Infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi,
  • Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych, energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych,
  • Oświetlenie drogowe, oświetlenie tunelu,
  • Organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • Budowę systemów zarządzania ruchem na drodze i w tunelu.