Krótki opis inwestycji
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza dł. 5,25 km.
Odcinek ten stanowi fragment drogim ekspresowej S19 leżącej w korytarzu komunikacyjnym Via Carpatia. Zlokalizowany jest na terenie województwa podkarpackiego, w powiatach: strzyżowskim i brzozowskim, na terenie gmin Niebylec, obręb Jawornik oraz Lutcza.
Początek inwestycji znajduje się w m. Jawornik km 33+254 – punkt styku z odcinkiem S19 węzeł Babica (bez węzła) – Jawornik. Koniec inwestycji zlokalizowany jest w miejscowości Lutcza km 38+448 – punkt styku z odcinkiem S19 Lutcza – Domaradz.
Zakres inwestycji
Planowana inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu dwujezdniowej drogi na całym projektowanym odcinku. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie w tym dwunawowy tunel pod górą Kamieniec, o długości około 2910 m oraz estakada. Wybudowane zostanie również Miejsce Obsługi Podróżnych MOP I Jawornik z rezerwą pod kategorie II na kierunku do Barwinka. W zakresie inwestycji jest także system zarządzania ruchem, infrastruktura techniczna związana i niezwiązana z drogą, niezbędne przebudowy kolizji istniejącej infrastruktury z projektowaną drogą, wyposażenie techniczne dróg, w przypadku potrzeby zabezpieczenie stwierdzonych na trasie osuwisk, a także wszystkie inne obiekty niezbędne dla zapewnienia właściwej realizacji i eksploatacji inwestycji. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska.
Kalendarium
Data: 13.11.2024
Data: 13.06.2031
Inwestycja obejmuje w szczególności:
Budowę drogi ekspresowej S19 o następujących parametrach:
- Klasa techniczna – S,
- Prędkość projektowa Vp – 100 km/h,
- Liczba pasów ruchu – 2×2,
- Szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- Szerokość opaski wewnętrznej – min 0,5m,
- Szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m,
- Szerokość pasa dzielącego – min 5,0 m wraz z opaskami,
- Szerokość poboczy gruntowych – 0,75 m,
- Skrajnia pionowa – 5,0 m,
- Obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś,
- Budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej w szczególności tunel drogowy dwunawowy z wyposażeniem oraz dróg krzyżujących się z drogą ekspresową,
- Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP I Jawornik,
- Przebudowę / rozbudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- Budowę dodatkowych jezdni obsługujących przyległy teren,
- Budowę dróg zapewniających obsługę tunelu i budynków technicznych,
- Budowę lub / i przebudowę infrastruktury dla pieszych,
- Budowę przejazdów i wjazdów awaryjnych,
- Przebudowę tymczasowego łącznika stanowiącego połączenie drogi ekspresowej S19 z drogą krajową nr 19,
- System odwodnienia terenu w tym urządzenia odwadniające korpus drogi: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne,
- Zbiorniki przeciwpożarowe,
- Urządzenia ochrony środowiska w szczególności zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniow,e
- Infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi,
- Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych, energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych,
- Oświetlenie drogowe, oświetlenie tunelu,
- Organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- Budowę systemów zarządzania ruchem na drodze i w tunelu.